Toshiba’dan 6 dakikada dolan araç pili

tosibadan-6-dakikada-dolan-arac-pili
Elektrikli araçların kullanımı henüz istenen seviyelere gelmekten çok uzak, elektrikli araçlara ilişkin yasak düzenlemeler ve siyasilerin tavırları arzu edilen noktaya gelmemiş olsa da, dev firmalar yatırımlarına devam etmekte ve her geçen süre, elektrikli araçları sınırlayan teknolojik engelleri aşarak, hızla ilerlemektedirler.
Günümüz elektrikli araçlarını sınırlayan en büyük problemlerinden biri, araçlarda bulunan pillerin şarj edilmesinde geçen sürenin, istenen sürelerden çok daha fazla olmasıdır. Elektrikli araç sahipleri, ertesi gün kullanacakları araçlarının pillerini şarj etmek için, ya geceden araçları şarja bırakmakta yada işyerine ulaşan araç sürücüsü, mesai bitene kadar aracını şarj istasyonunda bırakmaktadır. Bu kadar uzun zamana rağmen, elektrikli araç menzilinin de istenen seviyeden uzak olması da başka bir handikaptır. Bu nedenlerle, bir çok otomotiv ve teknoloji devi, elektrikli araçların bu pil sorununa yatırım yaparak, çözüm bulmak istemekte ve sektöre yön verme amacındadır.

Onlardan biri olan Japon devi Toshiba 3 Ekim 2017 tarihli basın bildirisinde, 6 dakikalık sarj süresi ile, elektrikli bir araca, 320 Kilometelik menzile sahip olma imkanı veren bir pil yapacağını ilan etti.

Günümüz teknolojisinde, elektrikli bir arabanın #SCiB “Super Charge Ion Battery” teknolojisi ile %80 oranında şarj edilmesi için en az 20 ile 30 dakika arasında bir süreye ihtiyaç duyuluyor. Dünyanın önde gelen pil üreticilerinden Toshiba, 2019 yılı içersinde, elektrikli bir arabayı, sanki benzin deposunu dolduran içten yanmalı motora sahip bir araç gibi, kısa bir süre içersinde şarj edebilecek bir teknolojiye sahip olacağını duyurdu.

Toshiba aynı zamanda yapacağı bu yeni pil ile, elektrikli araçlarda sadece yüksek verim alınmakla kalınmayacağını, ayrıca önemli ölçüde fark yaratacak kısa süre içersinde elektrikli aracı şarj edilebileceğinin de sözünü verdi.

Toshiba, bu “Ultra Hızlı Şarj” ile 32 Kw/h bir aküye sahip kompak bir elektrikli aracın, sadece 6 dakikalık şarj ile 320 kmlik bir menzile sahip olacağını belirtti.

Japonların geliştirmeyi umduğu yeni jenerasyon lityum-iyon akü teknolojisinde, anotlar için titan-niyobyum alaşım kullanılacağı ve bu sayede günümüzde kullanılmakta olan lityum pillere kıyasla, yüksek oranlı enerji yoğunluğuna ulaşılacağının beklendiğini dile getirdiler. Normal akülerle kıyaslandığı zaman bunun iki misli kapasiteye sahip olduğunu, bunun titan- niyobyum alaşımının tek avantajı olmadığını, hızlı şarj esnasında Lityum’un anotlara etki ettiği ve bu nedenle aşırı yüklenmeye neden olduğunun, böyle negatif bir durumun bu yeni teknolojide olmayacağın altını çizdiler.

Toshiba yetkilileri, her geçen süre, pilin performansını daha da geliştirdiklerini ve bu yeni jenerasyon pilin pratik uygulamalarının 2019 yılında başlayacaklarını belirtiyorlar.

Eğer Japonlar bunu başarırsa, elektrikli araçların en büyük problemlerinden biri olan, uzun süreli şarj problemi de çözülmüş olacaktır. Sarj süreleri de bu denli düşerse, benzin istasyonlarında veya otoyollardaki dinlenme tesislerinde şarj istasyonlarının kurulması daha da ilgi çekici olacaktır. Ayrıca, elektrikli araçlar, büyük aküler taşımak zorunda olmayacağı için, çevre kirliliği ile olan ilişkisi de, olumlu oranda düşecektir