Almanya’da Elektrikli Araçlar İçin Şarj Sorunu

Almanyada-elektrikli-erac-sarj
Uluslararası otomobil piyasasının lokomotiflerinden Almanya, kendi sistemini ve altyapısını, geleceğin araçları olan elektrikli araçlar üstüne kurmak istiyor, ancak bu değişim yanında çeşitli sıkıntıları da beraberinde getiriyor.
Alman Federal hükümeti 2020 yılında, yollarda 1 milyon elektrikli araç görmeyi hedefliyor. Tabiki bu amaca ulaşmak için, Almanya öncelikle dünya otomobil piyasasındaki yerini sağlamlaştırması ve hedeflediği rakamlara zamanında ulaşması gerekiyor. Zira, diğer rakip ülkelere bakıldığında görüyoruz ki, ülkede elektrikli arabalara rağbet oldukça düşük.

Sarj istasyonları yetersiz

Elektrikli araçlara 2010 yılında verilmeye başlanan ruhsatlardan itibaren görülüyor ki, Almanya’daki yollarda, yaklaşık olarak 80.000 araç mevcut. Araçların kullandığı bataryaların sarj edilmesi içinse, sadece 7500 tane kamuya açık yükleme istasyonu olunca, elektrikli araç sahiplerinin, yükleme istasyonlarının azlığı nedeniyle, nerede ise her gün sıra kapmak için, birbirleri ile mücadele etmeleri gerekiyor. Ayrıca otoparklarda elektrikli aracların geceleri sarj olabilecekleri kiralık alanlar da mevcut ve gecelik fiyatları da nerede ise 45 euro, ki bu da oldukça yüksek bir rakam.


Yasa değişikliği teklifi

Bu altyapı sorununu çözmek için, Alman federal hükümeti bir şey yapmadan beklerken, Bayern eyaleti hükümetiden bir yasa değişikligi teklif geldi.

Alman uzmanlara göre, yetersiz sayıda olan yükleme istasyonları nedeniyle yaşanan sorunun çözümü, kişilerin kendine ait sarj istasyonlarına sahip olması. Onlara göre, bu sıkıntı kamuya açık sarj istasyonlarının mevcudiyeti ile çözülemeyecek. Özel sarj istasyonlarının sayısının, tüm sarj istasyonlarının içinde yaklaşık %80-85 seviyelerine ulaştığı takdirde, bu sorunun üstesinden gelinebileğini hesaplıyorlar. Sorunu ancak kapasite arttırımı ile çözebilecekleri düşüncesindeler.

Yasalar değişmeli

Ancak Alman yasalarına göre, bir apartman garajında veya apartmanın bir bölümünde, elektrikli araçlar için şarj alanı yapılabilmesi, ancak o binada oturan tüm kiracıların ve mal sahiplerinin onayı ile mümkün olmakta. Pratiğe bakıldığı zaman, binada yapılacak yapısal değişikliklere, bina sakinleri tarafından onay verilmesinin oldukça zor olduğu görülmekte, zira mal sahipleri veya kiracıların tanımadıkları ve pek de bilmedikleri bu tip sistemlerin kendi binalarında yapılmasını arzı etmedikleri açıkça görülmektedir.

Bu sıkıntı karşısında, Bayern hükümeti teklif ettikleri yasa değişikliği ile, “Bina Sakinleri Toplantısı”nda, bina sakinlerinden herhangi birinin binanın bir bölümüne kendine ait sarj istasyonu yapmasını engellenemeyeceği, binada yaşayan herhangi birinin bir engel ile karşılaşmadan, kendine ait bir sarj istasyonuna sahip olma hakkına sahip olması ile çözülmesini hedefliyorlar.

Federal Hükümet, bu teklif karşısında sessizliğini koruyor. Tüm Alman siyasetçiler, e-mobilitiyi sözde destekliyor ancak konu bunun gerektirdiği düzenlemeleri yapmaya gelince, yollar tıkanıyor ve zaman kaybediliyor. Alman siyasetçilerin bakış açılarını değiştirmemesi durumunda uzmanların en büyük korkusu, Almanya’nın uluslararası otomobil pazarındaki lokomotif rolünü kaybetmesi.